Prezentacje multimedialne są wykorzystywane do różnych celów. Jednym z nich jest sprzedaż produktów. Nie zawsze jednak przynoszą pożądane rezultaty. Jak więc sprzedać towar przy pomocy prezentacji multimedialnej? O czym pamiętać, by zainteresować potencjalnych klientów?

Prezentacja sprzedażowa – podstawowe zasady projektowania?

 

Prezentacja multimedialna może być skutecznym narzędziem zwiększającym sprzedaż produktów. Warunek jest jeden – musi zostać odpowiednio wykonana. Kluczem do serc – i portfeli – klientów jest połączenie atrakcyjnej szaty graficznej z wartościowymi treściami. O czym warto pamiętać w szczególności, aby prezentacja sprzedawała?

  1. Im mniej tekstu, tym lepiej. To główna zasada tworzenia prezentacji, jednak w przypadku wariantów sprzedażowych pod uwagę należy wziąć nie tylko reguły, ale także sposób kontaktu z klientem. Jeśli jest to spotkanie twarzą w twarz (czy to stacjonarnie, czy to online), prezentacja multimedialna nie powinna zawierać zbyt wiele tekstu. Ma Cię bowiem wspomagać w przedstawieniu produktu i rozmowie negocjacyjnej, a nie wyręczać.

Jeśli natomiast nie spotykasz się z klientem, a jedynie wysyłasz mu prezentację multimedialną na maila, powinna ona zawierać więcej treści. Dzięki temu przekaz będzie zrozumiały bez dodatkowych wyjaśnień. Wciąż jednak wskazany jest umiar. Ściana tekstu nie przekonuje bowiem do zakupu. 

  1. Jeden slajd, jedna myśl. Zasada ta sprawia, że klient łatwiej odbiera i przyswaja prezentowane treści. Dzięki temu oferowany produkt lepiej zapada mu w pamięć. Nawet jeśli nie kupi go teraz, może zdecydować się na niego w przyszłości.

 

  1. Content is King. Ilość, rozmieszczenie i układ tekstu to ważne elementy prezentacji multimedialnej, jednak nie tylko one sprzedają produkt. Ważna jest przede wszystkim treść – to, co masz do przekazania klientowi. O czym należy pamiętać, a czego lepiej się wystrzegać? 

Częstym błędem jest nadmierna koncentracja na produkcie i jego zaletach. Tymczasem przyszły użytkownik chce wiedzieć, czy dana rzecz jest w stanie rozwiązać jego problem. Dlatego dobra prezentacja sprzedażowa powinna stanowić zestaw argumentów i silnych stron towaru, opisanych językiem korzyści. Dzięki temu dostarczysz klientowi niezbędnych informacji, a jednocześnie zachęcisz go do zakupu.

Pamiętaj, że pod hasłem „content” kryje się nie tylko tekst, ale i grafiki, wizualizacje, diagramy, tabelki czy też materiały wideo. Uatrakcyjniają one treść i ułatwiają jej przyswajanie. Nie może ich zatem zabraknąć w prezentacji sprzedażowej.

 

Warto pamiętać, że nie ma jednej uniwersalnej prezentacji sprzedażowej, która sprawdza się za każdym razem. Inny materiał należy przygotować, jeśli klient dobrze zna branżę, a inny – gdy jest laikiem. Istotną kwestią jest dobór języka. W tym pierwszym przypadku można używać bardziej specjalistycznego słownictwa, w drugim wszystkie ważne pojęcia należy szczegółowo wyjaśnić. Jeśli grupa docelowa jest mieszania, użyj prostego słownictwa.

Prezentacja multimedialna na potrzeby sprzedaży – współpraca z ekspertami

 

Powyższe reguły to jedynie wycinek zasad, które warto wziąć pod uwagę przy projektowaniu prezentacji multimedialnej na potrzeby sprzedaży. Dlatego jej przygotowanie warto zlecić specjalistom. Uwzględnią oni nie tylko indywidualne preferencje zleceniodawcy, ale również rodzaj produktu czy też specyfikę grupy docelowej. W efekcie prezentacja sprzedażowa będzie czytelna i przyjemna w odbiorze. Zachęci również klientów do zakupu.

Współpracując z ekspertami, otrzymasz spersonalizowaną prezentację, która będzie zgodna z Twoimi oczekiwaniami. Każdy etap prac jest bowiem konsultowany ze zleceniodawcą. Dzięki temu możesz na bieżąco wprowadzać poprawki. Przygotowana przez specjalistów prezentacja sprzedażowa będzie zwięzła, klarowna i atrakcyjna wizualnie. Nie zabraknie w niej żadnych istotnych informacji, co podkreśli profesjonalizm wystąpienia.

źródło: tworzenieprezentacji.pl – tworzenie prezentacji multimedialnych

Comments are closed.

You may also like